Monday 9 May 2011

hikayat controvercy

kisah bermula apabila tamat persekolahan sekolah.seperti tiada apa yang hendak dilakukan.kesedihan melandai diri umpama badai memukul ombak bergelora. hendak di fikirkan cinta..diri masih terlalu muda.apakan daya..setiap pagi usai solat subuh asyraf akan memulakan paginya dengan membaca mathurat yang dihasilkan oleh imam hasan al banna.selesai sahaja membaca mathurat asyraf kebiasaannya tidur.tetapi pada pagi itu dia lebih tertarik untuk membaca sebuah karya penulisan yang dikarangan oleh dr aidh abdullah al qarni yang berjudul la tahzan..

bak kata pepatah semalam adalah sejarah esok adalah misteri dan hari ini adalah anugerah..sedang dia khusyuk membaca tiba-tiba dia menirima satu panggilan yang mengubah riak wajahnya ceria seperti pelangi yang muncul dikala selepas hujan di tengah hari..pantas die mencapai blackberry torch 9800 yang dihadiahi oleh ibunya kerana keputusannya yang cemerlang dalam peperiksaan yang lalu.dijawabnya panggilan itu dengan kalimah salam sejahtera.kedengaran suara yang lemah lembut daripada si pemanggil yang menjawab salam.ternyata kerinduan asyraf pada diri si perindu terubat dengan panggilan tersebut.

"hye asyraf awak ape koba..??"tanye yasmin dalam keadaan tersipu malu
"hye saye sihat gitu-gitu je"jawab asyraf yang hatynya sudah bertaman.
and asyraf menyambung perbualan dengan satu pertanyaan"ade ape awak call saye nih..??urgent ke"
"sebenanye saye nak ajak awak kuar dinner ngan saye..sudi ke..??"balaz yasmin..
tercengang asyraf apabila mendengar pelawaan yasmin..masakan boleh ditolak bunga yang harum yang biasanya menolak kumbang yang tempang..haha
"asyarf!! asyraf!! sudi tak nih..??"jerit yasmin..
"erk..ok ok..sudi..saye sudi"balaz asyraf yang baru abis daripada kecengangannya..
"baiklah kalau begitu jumpa saya di milla park restorant meja 182"balaz yasmin
"ok"kata asyraf
"assalmualikum n take care asyraf"ucap yasmin n meletakkan phone..
"wasalam n thanx sweet"bisik asyraf keseorangan..

huh~~asyraf masih lagi termenung memikirkan panggilan yang diterima tadi..umpama orang yang tidur dibuai mimpi lena..haha die masih mamikirkan samada beliau berada di alam nyata ataupown tidak..malam itu asyraf tidak buleh memejamkan matanya kerana teringatkan dia bakal bertemu dengan bunga impiannya..haha..terbit di kepalanya madah-madah indah..

ku tanyakan kepada malam hari
adakah rahsia di sebalik kegelapanmu
hai yang menyembunyikan rahsia dan berita..
apakah rahsia disebalik kegelapan ini..
ternyata indahnya bulan purnama..
bulatan yang penuh umpama wajah kekasih yang bercinta..
daripada pembicaraan para kekasih
di penghujung malam..

maka berkatalah asyraf dengan bulan pada malam itu ssambil menunggunya pagi hary..haha.bangunlah asyraf pada pagi itu dengan muka yang kusam..pagi itu selepas bersiap die keluar ke pusat membeli belah untuk melakukan persiapan dinner..dibelinya minyak wangi kegemarannya berjenama DUNHILL..kemeja barunya TOPMAN..serba serbi yang bakal dipakainya semua baru..al maklum ingin ketemu dengan bunga cinta yang belum diketemuinya..

malam pun tiba..
asyraf sudahpun berhadapan dengan yasmin.duduk bertentangan di sebuah meja sambil menikmati muzik romantis yang menyelubungi persekitaran restoran itu.asyraf memulakan perbualan dengan menatap wajah yasmin yang tertunduk malu.

"err..yasmin..awak sihat..?" asyraf kaku bertanya..
"saye sihat je..awak..??"balaz yasmin..
"saye un sihat..awak nampak cantik la malam nih.."tanpa segan asyraf memuji..
dengan wajah yang sedikit kemerah-merahan yasmin menjawab "terima kasih"

perbualan tergaganggu dengan kehadiran pelayan yang membawa menimun yang dipesan..seperti biasa asyraf memesan coklat panas..secara kebetulan juga yasmin memesan minuman yang sama..mungkinkah ini jodoh..??


insyaALLAH akan disambung-->>



2 comments:

  1. barangsiapa yg byk istighfar maka allah akn mngusir segala kesedihan yg mghantuinya dan mmberikan jln keluar dr setiap kesulitan yg mghimpitnya-dr. aidh al qarni-

    ak trtarik ngn dr. tu je hehe

    nway nice st0ry kau ngn bunga chenta haty tu haha

    ReplyDelete
  2. kisah ini tidak bersangku paut pada yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia..

    ReplyDelete