Thursday 28 April 2011

kOOl dEnGaN pErKatAAn CInTA

assalamualaikum~~fuh lame gak mr ash meninggalkan blog ni..haha..sememangnya mr ash terlalu sibuk dengan pelbagai aktiviti..yang terbaru mr ash telah menghadirkan diri ke pesta buku antarabangsa..tapi bukan itu yang mr ash mahu ceritakan sebenarnya..tentang pesta buku mr ash akan ceritakan di post yang akan datang..

entry kali ini mr ash ingin menceritakan tentang apa yang mr ash fikirkan sepanjang perjalanan mr ash ke kuala lumpur untuk menghadiri pesta buku antarabangsa~~ngeh3 macam tetamu kehormat pula dekat pesta buku uh..sebelum mr ash bertolak ke kuala lumpur mr ash tertarik dengan satu quote:~~



if love was a storybook we'd meet on the very first page




huh ayat nak nostalgia haha~~bak kate kawan2 mr ash jiwang karat la..haha tapi bagi mr ash sebenarnye sebagai seorang lelaki adalah fitrah bagi mereka meminati seorang perempuan..tetapi terdapat batas2 dan garis panduan yang diperlukan..mr ash akui bahawa mr ash juga mengalami~~tapi mr ash sedar bahawa layakkah mr ash hendak meletakkan cinta mr ash kepada seorang wanita sebelum mr ash menyempurnakan cinta mr ash kepada SANG PENCIPTA..dan mr ash percaya pada janji ALLAH "bahawa lelaki yang baik untuk perempuan yang baik".

dan menurut quote tu die kate kalau cinta itu love story..kite akan berjumpa di muka depan..haha..sebenanye mr ash un penah wat satu kisah gak~~hadoi tak mau cite la..sukar untuk menafikan sesuatu yang telah terpahat di haty~~tapi apekan daya mr ash tak buley memaksa kerana ape..?? kerana true love doesnt just fill your heart with love but it overflows into your whole body and soul..

kita sebagai manusia ingin mencintai dan dicintai tetapi perlu tepat pada masanya~~mungkin cinta mr ash kepada dirinya tak sehebat cintan nabi yusuf kepada zulaikha..tak sehebat kasih rasulullah kepada khadijah..tapi mungkin buleh menandingi hikayat cinta shah jehan kepada mumtaz..mitos laila dengan majnun...huh~~~kepada semua rakan mr ash inilah jawapan kepada status2 mr ash yang pelik di fb~~haha..masa akan mengubati segalanya..cinta merasuk diri yang bergelar manusia sebagai hamba yang sering lupa akan segala nikmatNYA..

insyaALLAH you will mine




2 comments:

  1. ape maksud quote tuh?adekh ia bermaksud cinta pndg pertama or wut?btw..doa spy dtetapkn hati..lelaki dkurniakn 9 akal..manfaatkn sebaiknya.

    ReplyDelete
  2. thanx~~cube enti huraikan maksud uh~~nanty enti taula

    ReplyDelete