Wednesday 2 March 2011

tAlKInG To thE moOn




"dan tidak dinamakan kehidupan di dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan, dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa, oleh itu tidakkah kamu mahu berfikir" (surah al-an'aam:32 )





daripada firman ALLAH dalam surah al-an'aam dapatlah kita ketahui bahawa dunia ini hanyalah syurga sementara bagi orang2 yang mementingkan keduniaan manakala bagi orang2 yang bertaqwa mereka mengetahui negeri akhirat itu adalah lebih baik dan kekal selamanya...persoalannya kita berada dalam golongan mana..?? adakah yang mementingkan keduniaan atau yang selalu mengingati hary kebangkitan..
ingatlah firman ALLAH::

"padahal kehidupan akhirat lebih baik dan lebih kekal"
surah al a'laa:17

so..sebagai umat islam kita sepatutnya mengetahui bahawa kehidupan kita di dunia ini hanyalah sementara..kita seharusnya meningkatkan amal ibadat untuk diadikan bekalan di hari kebangkitan kelak..
adakah ada sudah bersiap sedia dengan bekalan anda..??

wahai sahabat..
Bangunkanlah semula apa yang sudah kamu robohkan. Cucilah apa yang telah kamu kenakan najis. Perbaikilah apa yang telah kamu rosakkan dan jernihkanlah apa yang telah kamu keruhkan. Kembalikanlah apa yang sudah kamu ambil dan kembalikanlah kepada Tuhanmu apa yang telah engkau larikan daripada-Nya tanpa izin-Nya.

marilah bersama kita kembali ke jalan yang benar...
berdoalah kepada ilahi...kerana hanya ALLAH sahaja tempat kita sebagai hambanya bergantung harap..dont be too arrogant..tundukkanlah dirimu kepada sang pencipta..yang mencipta segalanya diatas bumi ini...

Jikalaulah aku ini angin, aku ingin menjadi posman, ingin aku sampaikan rindu yang dikirimkan melaluiku, ingin aku sampaikan kepada mereka. biar mereka bahagia, biar semua gembira.

andai pula aku jadi air mata, tidak pula aku keluar sia-sia, biarlah ianya kerana takut, kerana takut pada pedihnya skaratul maut, kerana takut pada fitnah kubur, kerana takut pada susahnya hisap, kerana takut pada licin dan halusnya siratul mustakim, kerana takutkan neraka, kerana malu dan gentar kepada Al-Malik.



ingatlah wahai sahabat2 ku...
syaitan dan nafsu adalah musuh kita...perangilah mereka agar mereka tidak membawa kita semua ke kancah kebinassaan..syaitan merupakan musuh yang nyata bagi semua umat islam tetapi ramai yang mengikut hasutannya,,sabda RASULULLAH::

“Sesungguhnya syaitan itu mengalir di dalam tubuh anak Adam laksana mengalirnya darah dan sesungguhnya aku bimbang dia akan menimbulkan di dalam hati kamu sesuatu yang jahat.”
 (Al-Bukhari dan Muslim)

mungkin setakat ini yang boleh mr controvercy ingatkan...ingatlah wahai sahabat2 kembalilah ke jalan yang lurus..tetapkanlah haty kepada ALLAH yang esa...

sebelum saye mengakhiri coretan ini ada sedikit kata2 yang ingin saya kongsikan...

"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu."
(Imam Nawawi)  

sekian sahaja peringatan untuk kali ini
harap semua pembaca mendoakan kejayaan n kebahgiaan saya di dunia n akhirat..
salam ukhuwah...

No comments:

Post a Comment